26.7.11

21.7.11

Avance uma casa

20.7.11

Report profile

© nirrimi


Primeira opção: this profile is pretending to be someone or is fake. Assinalo e prossigo com a escolha da modalidade: [he’s] pretending to be someone I know. Mas aí o facebook pergunta-me: who is being impersonated? e os meus dedos estacam. Como explicar-lhe que o lesado partilha a identidade do fingidor?

19.7.11

\o/



14.7.11

You like the way your name fits in the corners of her mouth



The silence gets so ugly now
As it begins to grow
And soon you can't remember
If you ever even spoke
It gets so big it fills you up
It trickles down your throat
It gets so big it fills the air
It shoots right up your nose

So you mutter something pointless
Out of pure necessity
The only thing that's certain now
Is your uncertainty


You're sure you made a noise
But now it's surrounded by the air
How can you ever prove
That it was ever even there
Let alone that it had tone
That proved you didn't care

Now what started off as one thing
Just like everything will change
No matter your precision
The words start to rearrange
Into a brand new sentence
Reflected back into your brain
Transmormed during the journey
From your head and back again
So the meaning now is different
Though the words remain the same


Careful where you put your big ideas
Careless talk may cost us dear my dear
Careful where you waste your words so wise
For I'm the impressionable kind


The silence get's so ugly now
As it begins to grow
And soon you can't remeber
If you ever even spoke
It gets so big it fills the air
It shoots right up your nose

He just watched the words so pretty
As they flew out of her mouth
She tried to swallow them down
But in the end she had to get them out
You don't know what they mean
But you just like the way they sound
You like the way your name fits in
The corners of her mouth
You like the way your name slips out
The corners of her mouth

13.7.11

Kaki King | 20 Maio 2011 | CCB


© Gemini Sarcophagi

Numa plateia que, pela faixa otária, estaria acima de tudo para ver Áurea da portuguesa (que eu tive a felicidade de conhecer apenas meia hora antes do concerto por segundos de youtubis, tendo sido esse o nosso único contacto), abriu-se uma fila apropriadamente K para ser única e exclusivamente ocupada por mim. E foi assim que dali vi surgir, enorme e pequenina, a brilhante menina de seu nome Kaki King. Contaram-se vários anos desde que comecei a desejar-nos um confronto íntimo e poucas serão as vezes em que a mesma sala que me teve sentada me verá sair saciada e insaciável para o resto dos dias e das noites que hão-de vir. Que é como quem diz, ainda há em stock vontades de deslumbramentos com a Kaki King. No fim, eu e mais um anónimo cachopo de bom gosto virámos as costas às áureas desta vida e fomos por aí, com a factura da perfeição a ocupar o lugar das notas no bolso.







[avançar 1'45'' neste vídeo]

Every time you close your eyes (Lies! Lies!)

Esta noite sonhei que perdia o meu bilhete (o meu e o da pessoa que me acompanhava) para o Super Bock Super Rock mesmo às portas do festival. Quando dei pela falta, já os Arcade Fire tocavam e eu conseguia ouvi-los, para meu desespero. Hoje fui comprar dois bilhetes para o SBSR – passes para 3 dias e bilhetes para o dia 15 esgotados. Que banda vou perder? Os Arcade Fire. Eu e a outra pessoa a quem eu ia comprar o bilhete.

Não escapa nada a este meu subconsciente.

12.7.11

F e e l i n g s (Out 2010 – 30 Junho 2011)



RIP

They see me rollin', they hatin'



Caught me living in a dream
Sipping midnight lemonade

I couldn't bear to sit and stare until they're gone




I'm gonna go down town I'm gonna find myself some fun
I'm gonna go down town, I'm gonna find myself someone
Forget your hair forget your smell until there's none
I couldn't bear to sit and stare until they're gone

I'm preying to gods I never need
Saying I, I won't go out quietly
So I went down town and I found myself someone
Without your hair without your smell without your love
Found someone new to make me blue now that we're done
I couldn't stay to watch you grey and fade away like everyone

And now I'm preying to gods I never need
Saying I, I won't go out quietly
I'm preying to gods I don't believe
Saying you, you won't take me quietly

Ma mama she gave me these lungs
My papa he gave me this tongue
Ma mama she gave me these lungs
My papa he gave me this tongue

So I went down town and I found myself someone
Without your hair, without your smell without your love
We're only young for just this once and then we're done
I couldn't stay to watch you grey but know I see your face in everyone

I'm preying to gods I never need
Saying I, I won't go out quietly
I'm preying to gods I don't believe
Saying please, won't you bring her back to me

11.7.11

Saldo recente




Photobucket

8.7.11

A Espada e A Rosa


© Menina Limão


Em exibição no Teatro Aveirense pela mão do Cineclube de Aveiro, dia 11 de Julho (segunda-feira), às 22h.

7.7.11

Awesome people being awesome people



Who's afraid of Virginia Woolf, Virginia Woolf, Virginia Woolf?...

Auto-retrato emprestado

6.7.11

The end of the line

Which I would now like to trace in reply

2.7.11

Filho, manifesta-te

Com um atraso considerável, estão disponíveis ali as fotografias do Protesto «Geração à Rasca».

1.7.11

Arc Of A Journey

Regressar à normalidade é viver no pânico de uma insónia. Regressar é uma ilusão.

O sexo é a cena, a cena de sexo

Desde que em adolescente me tornei a maluquinha de serviço que desejo ver My Own Private Idaho. Eu era fã dos Red Hot Chili Peppers e soube que o baixista entrava no filme. Entretanto, mesmo tendo deitado na tulha a chanfradice, a ânsia de o ver ficou (nunca fui maluquinha de todo).

Suspeito, no entanto, que o único aspecto que preservaria o mesmo impacto é o sexo. Reduzido não à sua essência mas a factos, não se vê nada e vê-se tudo. O cinema está repleto de tentativas enfadonhas, mal concretizadas e constrangedoras e Gus Van Sant, com um golpe de mestre, livrou-se de todos esses riscos engrendrando uma sequência de stills vivos (não são imagens estáticas), um para cada momento do sexo. É o chamado cut the crap, já que o cinema sempre se viu em dificuldades para traduzir aquilo que o sexo pode ser para (cada um de) nós.

A originalidade confirma-se neste vídeo de qualidade indigna ao segmento 3'10'' - 3'45''. A título de exemplo.